Monday, September 6, 2010

Ayam untuk jualan

Salam 1 Malaysia..

     Di 'Post' ini saya akan mengemukakan ayam-ayam untuk dijual dari benih-benih direban saya. Saya menjual ayam dari pelbagai umur untuk koleksi tuan/puan dari baka terpilih. Benih-benih ini adalah dari baka yang TERBUKTI pernah memenangi kejuaraan di sekitar Perak dimana adik beradik yang telah terhasil (1st Batch) akan di  'Pit' kan terlebih dahulu untuk mengukur kebolehan baka itu sendiri dan kemudian barulah dikomersilkan (Batch seterusnya). Bagi benih yang tidak mencapai tahap yang dikehendaki (indukan betina)pula akan berlaga juga, tetapi didalam kuali lah. Hehehe. Jika ada kawan-kawan yang inginkan telur boleh juga didapati. Tetapi bersyarat iaitu mesti bukan dari negeri perak. Hal ini ialah kerana saya tidak mahu benih ini berada berdekatan dengan reban saya (makan gu). Betina juga boleh dilepaskan jika offer yang diberikan bersesuaian dengan ayam (benih/baka) itu sendiri. Gambar akan menyusul. Tunggu......

No comments:

Post a Comment